Tuesday, March 8, 2011

:::MaLaNg SuNgguH NaSiBku HaRi iNi:::

betapa malangnya nasibku hari ini...pagi-pagi lagi sebelum aku pergi sekolah...hujan....disebabkan aku dah tekad nak datang sekolah hari ini...so aku redah jerw hujan yang tidak berapa lebat sangat tuh...alih-alih nak sampai sekolah lebat glew...tak guna aku pakai baju hujan tapi basah juga kain scol aku ngn bju scol aku....yang paling basahnya adalah.....kasut scol aku....arrr~ biar rrr basah pon dah sampai scol dah...then aku ley bljo....


waktu lepas rehat pulak....betapa aku jeleznya...kecewanya pabila aku melihat A.Q. bersama temannya iaitu perempuan bergurau senda,gelak ketawa...betapa hatiku ini kecewa yang teramat-amat sanggat sehinggakan A.Q. tidak mempedulikan aku yang sedang terluka...biarlah aku dan Allah S.W.T. yang tahu keadaan hatiku ini....sampai hatimu A.Q....


waktu balik pula...kunci motor aku hilang...puas aku ronda-ronda 1 scol untuk mencari kunci motoku...tetapi tiada...nasib baiklah...sahabat aku yang baik hati...dia menolong aku dan menemani aku sehingga selesai masalah moto aku...aku bersama sahabat ku pergi mencari tukang kunci tetapi mereka tidak mahu datang ke scol aku even aku menawarkan harga yang tinggi...then aku mencari monitor aku untuk mengambil kunci kelas..aku mahu mencari kunci moto aku yang hilang tuh...tetapi tiada juga...memang meletihkan aku hari ini...akhirnya..dalam pukul 5...budak-budak laki datang untuk bersukan menolong aku...sehingga menghidupkan ejin moto aku tanpa kunci sekali tengkuk moto aku yang kunci itu sehingga buka...thanx to u all yang sudi membantu aku yang dalam kesusuhan...tetapi masa tu A.Q. ada masa tuh..tetapi dia tidak mempedulikan aku...betapa sedihnya aku...biarlah A.Q. macamtu..aku terima dan redha dengan kententuan illahi...kalau buka pintu hatinya untuk menerima aku sebagai kawan balik...aku terima...aku hanya menunggu dengan penuh kesabaran....amin...abis cerita pasal A.Q. aku mahu cerita tentang moto kesayanganku...kesian betol moto kena tendangla...kena kobek abis moto aku tuh....kesian dia...tetapi semuanya dah baik semula coz aku dah antor moto kesayangan aku tuh g hospital moto...dan dia sudah pulih....


ini sahaja perjalanan hidupku untuk hari ini.....SeKiaN...

No comments:

Post a Comment