Saturday, January 28, 2012

::: RiNdu :::

Assalammualaikum....

Setelah sekian lama kita bercinta dan engkau pula telah pergi untuk tinggal di ibu kota yang penuh dengan penghuni yang berpusu-pusu untuk mencari rezeki disana.Dirimu pula terlalu sibuk sehinggakan aku pula engkau tidak dipedulikan...Tidak seperti dahulu lagi...Diriku kini tertanya-tanya adakah cintamu,rindumu,sayangmu terhadapku melebihi hari ini berbanding semalam?adakah dikau mempunyai teman yang lain untuk menggatinkan tempat ku ini yang berjauhan denganmu?Semakin hari aku lihat,semakin jauh dirimu dan diriku seperti dikau mahu menjauhkan dirimu terhadapku.Dan sekarang tiada lagi kata-kata  manismu,kata-kata kerisauanmu,kata-kata kebimbanganmu terhadap diriku ini...Semuanya tidak seperti dahulu lagi...Aku merindui dirimu yang mengambil berat tentang diriku ini...Aku rindu dirimu yang sentiasa mengingati diriku supaya untuk jaga diriku ini dan jaga perhubungan cinta kita ini...tapi....semuanya tiada lagi setelah dikau berpindah ke ibu kota...seperti dirimu tidak memerlukan diriku ini didalam hidupmu...aku ingin meminta ampun dan maaf dari awal pengenalan kita sehingga ke hari ini.Ampunkan segala dosa-dosaku.Sesungguhnya hanya Allah yang tahu betapa cintaku,rinduku,sayangku hanyalah untukmu....Setiap hari aku memikirkan dirimu,setiap hari aku menunggu akan kehadiranmu untuk datang menjumpaiku untuk dijadikan sebagai pengubat hatiku yang terlalu merinduimu...Aku selalu mengharap engkau hadir dan memberikan aku kejutan...Dan tanpa aku sedari,aku berangan-angan terlalu tinggi untuk aku kecapi.Aku sudah tidak berdaya lagi untuk hidup bersendirian tanpa kasih sayangmu,cintamu,rindumu,belaian kasihmu,kerisauan dirimu terhadapku dan segala-segalanya yang telah kau limpahkan kepadaku.Aku terlalu merinduimu.Aku mahu dirimu yang aku kenali dahulu,aku tidak sanggup menghadapi dirimu yang telah berubah...Tiada siapa akan mengubah dirimu selain dirimu sendiri...Aku hanya mampu berdoa dan menunggu kepulangamu...Aku akan menunggu kekasih hatiku yang sediakala...Muhammad Amin bin Muhammad Azmi yang aku kenali...Biarlah dirimu adalah orang yang terakhir aku cintai dan tiada yang lain.Biarlah cintaku terhadapmu cinta sampai mati...
Semoga doaku dimakbulkan oleh Allah SWT...dan aku berharap hubungan aku dengannya diberkati oleh kedua ibu bapa,keluarga kami dan Allah SWT yang maha besar dan lagi maha agung...Amin....


Ikhlas daripada:
yang sentiasa
menunggumu,
merinduimu,
menyangimu,
mencintaimu,
sepenuh hatiku...

Nur Amira Azlina binti Roslan....

No comments:

Post a Comment