Sunday, January 1, 2012

asslammualaikum....

hai semua! lama betol saya x uploads news about myself....apa jadi pon x taw kan????
bz sangatla....abis SPM pada 05.12.2011 terus sambung belajar ambil SKM(Sijil Kemahiran Malaysia) bahagian art culinari pada 06.12.2011....

memang best lorh!!!
tapi yang xbest nyerw....elaun xmasyuk lagi lorh....
susah lorh wit xdok....
banyak nak guna wit...


nielah blku ble tgk dompet...
wit xdok...


ha....baru-2 nie g part time at Club Med (lambang setan) kat Cherating..


nie lambang nyerw....


nie pic club med kat Cherating...

memang best keje kat sana staf-2 kat sana semua friendly but yang tak best nyerw tempat tinggal staf bawahan....tempat tinggal yang dibagi uh sebijik lorh rumah orang asli....
ha...memang teruk lorh!


lebih kurang macamnie la tempat nyerw...
2 tingkat banyak bilik...


saat-2 nak balik pada hari isnin malam 26.12.2011
dapat gaji aku just dapat RM 104 jerw...selama 3 hari aku bekerja kat sana....hari khamis malam (22.12.2011)g sana  jumaat (23.12.2011) start keje bahagian kitchen (western food) hingga hari ahad (25.12.2011)...hari isnin aku tak g keje coz aku demam memang sedih kot then gaji aku hanya RM 3.20/hours....ikut attendent...


macamnie la keadaan aku kat dalam bus bila dapat wit banyak tuh jerw...

pada 28.12.2011 di Sempurna Resort under Imperia Academic of Tourism mengadakan Prom Night...
semua pelajar-2 kat situ wajib hadir and kena bayar RM 20/seorang...
tema Purple and Hijau...
boleh tahan lorh Prom Night tuh kol 9 - 12

then pada 29.12.2011,kol 2.15...seorang ahli baru yang hadir menceriakan our family...
he name is Nur Ameer Ashraf...nice right????my mum choose that name...
but yang sedih nyerw aku xsempat nak tengok coz bz dengan my study...
malam tuh ada dinner with anak-2 yatim dari Pasir Mas,Kelantan...
comel-2 belaka,but kene kecek Kelate lorh...lau cakap biasa diorang xfaham lorh....
sedih lorh tengok diorang kecik-2 dah tak ada mak dan ayah...
so aku rasa bersyukur sangat-2 coz selama 17 tahun aku membesar aku still ada mama n babah...
tapi aku tak menangis kat sana lorh....
tak baik menangis depan diorang...
and aku rasa bersyukur sangat-2 coz dapat meluangkan masa dengan anak-2 yatim...
first time kot...he-3



that's all...


P/s :
aku hanya mampu berdoa untuk kebahagian anak-2 yatim tuh...and aku berharap suatu hari nanti diaorang ada mak dan ayah walaupun bukan mak dan ayah kandungan...dapat jugak diaorang merasa....amin....


No comments:

Post a Comment