Saturday, July 23, 2011

::: luahan hati :::

suatu ungkapan yang belum pasti akan keindahan kerana di sebalik keindahan lukisan cinta cinta iu,tersirat seribu khayalan yang pasti akan merentap ketenangan jiwa tatkala ikatan dilamar kekusutan.......namun ia tetap betah menjemput setiap jiwa yang punya hati dan perasaan....hakikatnya rasa CINTA adalah satu kurniaan ilahi yang lahirnya adalah untuk setiap insan yang berakal,berhati dan berperasaan.........di kemelut persisiran pantai perkasihan kasih ini menggamit diriku menerokai kembali wasilah kenangan silam yang kian rakus dimamah oleh detik-detik yang memburu......inginku membawa mu menyelam memori semalam yang masih hangat dipelukan ingatan walaupun purnama telah berlalu.....

SAYANG.....bercinta dengan mu bukanlah satu mimpi.....namun dalam samar kita pertemukan dalam igau yang tak pernah terigau......kau hadir bagai mimpi sedangkan aku masih lagi terkapai-kapai mencari sebuah cinta yang realiti......dan semalam,entah mengapa hati ini seolah-olah tersentuh dengan bicara rindu dan kasih darimu.....hati ini terfana seketika lalu merelakan cinta ini di hati mu......semalam aku aku terus belajar untuk menyatukan cinta kita yang tak pernah ku duga....kulepaskan semua igauan mimpi dan cintaya yang entahkan menjadi realiti.....kau taburi segala kebahagian dan sayang padaku....sesungguhnya aku bersyukur setelah dalam kepayahan aku menemui cinta sejati darimu.....

SAYANG.....ternyata cinta ini tiada jurang perbezaan yang menjadi pemisah......cinta kita tidak mengenal siapa aku walaupun hubungan ini bermula dengan sekadar kawan biasa....aku redha kau yang bergelar kekasih kini kusisipkan cinta agar kasih kita terus mekar bagai dulu hingga ke akhirnya.........aku akan menghargai kehadiranmu kerana hadirmu iu membawa seribu makna buat diriku......dan aku sangat berharap kau jua begitu.....SAYANG.....aku cukup merasa bahagia bersama mu......aku ingin sentiasa berada di sisimu berkongsi suka dan dukamu.....aku ingin menjadi insan yang terstimewa dalam hidupmu......namun aku sendiri tidak pasti jika anganku ini menjadi suatu realiti kelak nanti.......sepanjang kita bersama aku tahu aku telah banyak melukakan perasaanmu sehingga perselishan faham terjadi diantara kita....adakah kau tahu sayang????

ketika itu,sesaat aku tidak berjumpa dan mendengar suaramu,aku merasakan penderitaan yang amat dalam......hatiku memberontak untuk bersua dengan mu dan menyelesaikan masalah kita....namun,kau jua tidak pernah memberi peluang untuk aku nyatakan dan menjelaskan perkara sebenar.....apapun yang kau lakukan sayang,tidak pernah sama sekali terlintas dan terniat di hatiku untuk mempermainkan perasaan mu.......SAYANG....aku juga manusia biasa seperti orang lain...aku tidak lepas dari melakukan kesilapan.....aku cuma berharap,maafkanlah segala silap dan salahku selama ini......maafkanlah aku dengan hatimu yang terbuka dan ikhlas tanpa dendam....

SAYANG......sesungguhnya apa yang tersurat itulah tersirat dihati ini sejak sekian lamanya kita mencuba untuk membina tugu cinta ini.......hanya yang ku pinta darimu adalah sedikit perhatian,kasih sayang dan gurau tawamu yang sejak akhir-akhir ini kian pudar dimamah waktu.....SAYANG.....kau melihat aku ketawa dan tersenyum riang didepanmu,namun disebalik persisiran wajahku ini tersimpan duka yang amat lara telah ku pendam selama ini.....mungkin buat masa ini,belum lagi masanya untuk menerangkannya.....suatu masa nanti andainya engkau tahu barulah kau akun mengerti sayang.....dan itulah pengertian yang paling utama ku ingini dari dalam dirimu......SAYANG.....walaupun ini bukanlah masa yang sesuai untuk ku nyatakan namun ia adalah atas kehendak hati dan naluriku yang telah lama ku pendam....aku juga ingin memohon maaf kerana apa yang aku katakan ini adalah di luar pengatahuan mu.......sesungguhnya kaulah satu-satunya insan yang terisimewa dalam hidupku.......

by my friends.... (bob)

No comments:

Post a Comment